Neurologiska sjukdomar iFokus

Neurologiska sjukdomar

Läst 67 ggr
Feliciasandman
2023-01-13 18:01
0

Mot psykisk ohälsa och självhat. Kan ni hjälpa mig?

Hejhej!

Jag heter Felicia och är 16 snart 17 år gammal. För ett år sedan blev jag utbränd och gick in i en depression vilket ledde till att jag ogillade mig själv en hel del. Panikångest var en del av min vardag. Äntligen har jag tagit mig ur det men såklart kan jag också ha jobbiga dagar då allt jag vill är att försvinna ett tag.

Jag läste för några veckor sedan om en skrivartävling med temat "vänskap". Jag har länge velat göra en bok med tema kring psykisk ohälsa och då växte iden hos mig. Vänskap är så mycket mer än till andra. Man måste också vara vän med sig själv. Iochmed psykisk ohälsa så kan det ofta med komma självhat. Min tanke är att ha med olika berättelser kring psykisk ohälsa och självhat. En form av lärobok etc.

Kan ni hjälpa mig? Vad tror ni? Hur får man kontakt med folk som varit med om detta? Är det en ide som jag ska spinna vidare på?

• Redigerat 2023-01-13 18:06 av Feliciasandman
Maria
2023-01-14 10:47
2

Du kanske kan prova inne på skrivlust?

Kanske ska du börja med själva idén om en bok innan du söker personer som medverkar med historier?

https://skrivlust.ifokus.se/discussion/1556508/vill-du-bli-ny-sajtvard

/Maria

Skrivlust iFokus är en sajt där alla skribenter av olika slag kan träffas för att ventilera, tipsa och hjälpa varandra. Vi diskuterar allt som för skrivandet till, om det så är dikter, reportage, noveller eller vad som helst annat. Välkommen in att deltaga i diskussionerna!