Annons:
Etikettmin-egna-berättelse
Läst 1608 ggr
[Roses2]
7/1/19, 9:48 PM

Förlamning

Hej iFokus-medlemmar.

När jag var liten upptäcktes en elakartad tumör i min mage. Lång historia kort- de opererade bort tumören och jag har sedan dess en del nervskador, och dessutom en ensidig diafragma-pares. dvs. förlamning.

Jag har ALLTID älskat att sjunga, men samtidigt har jag inte så mycket kraft som en person med fullt fungerande diafragma, och det gör mig så himla ledsen. 

Jag har läst  lite på internet om att någon har kunnat bota en förlamad mus, undrar om det någon gång i framtiden kommer gå att läka ihop en förlamad muskel i människokroppen. Jag skulle sååå önska detta. Ja, jag vet att det finns de som har det värre än mig, helkroppsförlamade och allt, men ändå. Jag är så ledsen att jag inte är fullt frisk. förlamningen är endast en del i det som påverkades av den operation jag gjorde som bebis. 

Vad tror ni, kommer forskarna lyckas 'bota' förlamning i framtiden?

Annons:
Maria
7/27/19, 9:52 AM
#1

Helt omöjligt att svara på.

Forskning pågår ju hela tiden inom de flesta åkommor och framsteg görs men kanske du borde söka närmare på studier om just detta specifika ämne? Om det är något på gång😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: