Annons:
Etikettallmänt
Läst 1087 ggr
Maria
6/19/18, 7:48 AM

Snabb MR

Min neurolog är fantastisk. Han är alltid anträffbar. Han fixar saker med en gång och han är otroligt pålitlig.

Jag ska göra en magnetröntgen av hjärnan nu men med tillägg av halsryggen. Remissen gick iväg för tre veckor sedan ungefär och jag räknade med att MR blir i september kanske?

Nu kom kallelse redan till nästa vecka. Det känns bra för jag har haft det så besvärligt det sista. Eventuellt kan det vara ett diskbråck i halsryggen som spökar och det vore ju det bästa i detta läget.

Det är så skönt att bara kunna ringa och så fixar han det mesta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
MonicaLagerquist
6/19/18, 8:26 AM
#1

Skönt att få en tid så snabbt.

Lycka till med MR undersökningen.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
6/19/18, 8:52 AM
#2

#1 Tack.

Det är så kluvet. Samtidigt som man givetvis vill att allt ska vara ok så hade det varit så skönt att få veta att det är ett diskbråck som spökar. Då finns det något att ta på så att säga….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
6/19/18, 8:55 AM
#3

Ovissheten är jobbigare oftast.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
6/19/18, 8:57 AM
#4

Ja precis. Ett diskbråck är ju lättare att åtgärda än någon diffus nervsmärta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
7/6/18, 3:58 PM
#5

Nyss ringde min läkare och det var goda besked. Ingen ny tumörtillväxt och diskbråcket var oförändrat sedan förra året.

Det var glada nyheter🙂 samtidigt så är ju fortfarande smärtproblematiken kvar och det är tydligen väldigt vanligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
7/6/18, 4:59 PM
#6

Skönt med positivt besked. Hoppas du kan få hjälp med smärtan.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Maria
7/6/18, 5:10 PM
#7

Haha Jag har nog testat det mesta. Nu har jag morfinplåster och gabapentin. Citodon vid behov. Nattetid Citodon kombinerat med Stesolid. Allt det hjälper mig att hålla mig flytande i alla fall.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: