Annons:
Etikettmin-egna-berättelse
Läst 1194 ggr
[Wijnja]
6/5/18, 11:39 AM

3 år sen

3 år sen förlorade jag min vän i djävulens sjukdom ALS det gick utför ganska snabbt sorg är att man inte kunde hjälpa henne stod brevid såg på hur sjukdomen tog hennes liv hon somnade bara in lungt stilla

Annons:
Maria
6/9/18, 6:40 AM
#1

Det är en hemsk sjukdom som är lurig på många sätt.

Min svärmor dog i ALS.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
6/9/18, 8:32 AM
#2

Oj så hemskt sjukdomen har tyvärr ökat

Maria
6/9/18, 9:02 AM
#3

Har den det?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
6/9/18, 3:49 PM
#4

Tydligen har den ökat och ingen ny behandling har kommit än

Maria
6/9/18, 3:52 PM
#5

Har du några länkar på det? Skulle vara intressant att läsa vad de har för tankar kring det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
6/9/18, 4:10 PM
#6

Kan kolla runt

Annons:
Maria
6/9/18, 4:31 PM
#7

Jag hittade denna länken och som med allt annat så kan det handla om bättre diagnostik.

https://www.aftonbladet.se/halsa/article12183964.ab

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
6/9/18, 5:11 PM
#8

Fler kommer drabbas innan dem hittar ett bot

Maria
6/9/18, 5:57 PM
#9

Ja så är det ju med alla sjukdomar som är svårbehandlade. Frågan kvarstår dock om sjukdomen ökar eller om man sätter bättre och snabbare diagnoser.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Wijnja]
6/9/18, 6:34 PM
#10

Als är en svår diagnos sätta finns inga prover man kan ta som visar på att man har sjukdomen oftast tar det långt tid innan man får diagnosen

Maria
6/9/18, 6:39 PM
#11

Ja så är det.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Farwuq
6/16/18, 6:34 PM
#12

Den är rälig, min mor dog i ALS 1992.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Wijnja]
6/16/18, 7:05 PM
#13

Fruktansvärd sjukdom som jag inte önskar någon borde få eller ha

Annons:
Upp till toppen
Annons: