Annons:
Etikettallmänt
Läst 353 ggr
Agnetachristina
2021-02-11 17:57

Långtidscovid = ME o MS?

Lyssnade på podden Kropp och själ idag och avsnittet handlade om det som benämns långtidscovid. Alltså när det kvarstår eller uppkommer olika symptom efter att människor borde ha blivit friska.
I programmet förekom att några personer ringde in och beskrev sina symptom.
Att höra alla dessa varianter av symptom var som om jag själv skulle ha berättat om mina funktionsnedsättningar som kommer med ms.
Som nervsmärtor, att inte kunna gå mer än 100 meter, hjärndimma, känslighet för olika intryck, avstängdhet, kontrollförlust av ex. urinblåsa m.m.
Jag blev riktigt skrämd, har nog inte förstått allvaret i coviden.
Är det någon här som haft/har covid?
Blir era nedsättningar fler/sämre efteråt?

Annons:
Jojjo908822
2021-02-18 09:46
#1

#0:
Jag tror att det är vanligt att långtidsconvid är ME, men det är konstigt att de inte säger ME. Jag kan inte så mycket om MS och kan inte uttala mig om likheterna där.

//
Lucille

Farwuq
2022-02-06 04:39
#2

MS det har jag sedan kanske 20 år och rikliga med problem det har jag, men inte Covid vad jag vet.
Jag vågar inte vaccinera mig då redan mitt immunförsvar är helt tokigt, så jag får vänta tills stormen bedarrat.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mia-45
2023-03-15 14:36
#3

Jag har haft Covid två ggr.
Och sista gången så utvecklade sig ME från Fibro.
ME går att likna vid Postcovid men är bestående.

Denna kommentar har tagits bort.
Mia-45
2024-02-22 21:52
#5

Jag har haft covid 3 ggr trots vaccin.
Men tredje gången så utvecklade sej min Fibromyalgi till ME.
Jag blev sämre och fick ont på ställen jag inte haft innan.
Mer yrsel och dimsyn.
Jag kan heller inte gå mer än en kort sträcka för då får jag ont i ryggen och ner i benet.
Jag är känslig för intryck. Blir trött fort.
Känns som om öronen stängs av. Mer sus och pip.

Så helt klart blev mina nedsättningar värre än innan. Och så här har jag haft det sedan sep -22.

Upp till toppen
Annons: