Neurologiska sjukdomar iFokus

Neurologiska sjukdomar

Etikettstroke
Läst 1238 ggr
Eda
2

Sysselsättning efter stroke

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halvsidig förlamning är vanlig efter en stroke, oftast är det ena sidans arm och ben som blir påverkade allt från hel förlamning till en svaghet eller domning i kroppsdelen.
En väninna till mig är halvsides förlamad och kan inte använda den ena armen eller benet alls. Eftersom hon är textilutbildad provade jag om hon kunde brodera i en sybåge. Det fungerade bra, dock inte med korsstygn, men det är nog individuellt. 

I min blogg har jag nu gjort ett inlägg Hobby för en arm, Tipsen handlar om vilka verktyg och aktiviteter som fungerar med en hand som t.ex. Quick-Knit, Stickning, Virkning, Ryaknytning, Broderi, Modellbyggsatser, Kalligrafi, Målarböcker, Akvarellmålning, Parasport inklusive golf, Växtodling och Pianospel för en hand.  
Se: https://handikapptips.wordpress.com/2020/05/24/hobby-for-en-arm/

I Rörelsehinder iFokus föreslår en person rollspel.  Är det någon på denna sajt som har något förslag på flera lämpliga sysselsättningar?

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Maria
0

Bra tips👍

/Maria