Neurologiska sjukdomar iFokus

Neurologiska sjukdomar

Etikettersättningar
Läst 1663 ggr
Maria
6

Högriskskydd

Jag har fått särskilt högriskskydd godkänt till 2022 nu och det känns tryggt.

Har man hög sjukfrånvaro så kan man ansöka om detta till försäkringskassan så slipper man karensdagen som kan göra stora hål i plånboken annars.

Jag har 50% sjukersättning också och man har gjort en utredning nu och jag kommer fortfarande få det. Det blir en ny utredning om några år.

Så till er alla som har hög frånvaro på jobbet så sök denna förmån. Det verkar vara många som inte vet att den finns.

/Maria

[TheSquirrel]
2

Låter som något jag skulle behöva. Förlorar ett par dagar varje månad pga migrän.

Maria
2

#1 Då tycker jag absolut du ska söka. Det blir ju jättemycket pengar du förlorar annars.

/Maria

[TheSquirrel]
0

#2 Ska definitivt prata med min läkare. Det har varit lugnt ett tag men jag började medicinera mot depression idag igen och jag får mycket migrän av den medicinen. Dock är den väldigt effektiv mot depression så läkaren tyckte inte att jag skulle prova någon annan medicin förrän jag mår bättre. Nu är jag sjukskriven i en månad men sen när jag jobbar igen vore det skönt att slippa karensdagen varje gång jag måste vara hemma pga migrän.

Maria
0

Du behöver ett läkarintyg och redovisning från arbetsgivaren där din frånvaro sista året listas.

/Maria