Neurologiska sjukdomar iFokus

Neurologiska sjukdomar

Etikettmediciner
Läst 1740 ggr
Agnetachristina
1

Ms och Gabapentin

Jag träffade min nya neurolog idag och har tagit min första meduzin….. spännande! Hoppas nu på lindring av mina besvär av något som känns som ett järngrepp i höger sida och ger bl.a. kramp i diafragman. Kanske även lindring av nervsmärtor i käke och höger sida av bakskallen. Någon som har erfarenheter av Gabapentin för smärts?

Maria
0

Jag har ätit Gabapentin några månader nu för huvudvärk som räknas som nervsmärta.

Jag har tabletterna i kombination med morfinplåster och det funkar skapligt skulle jag vilja säga. Jag har fortfarande ont men inte lika starka smärttoppar.

/Maria

Aleya
0

Fick gabapentin för smärtor. Och det funkade. Tyvärr tålde inte min mage dom så fick tyvärr sluta

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Farwuq
1

Jag käkade Gabapentin i ett par år mot min MS.
De funkade lite som de själv ville. Nu tar jag b.la. Lyrica tillsammans med Baklofen på daglig basis.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Agnetachristina
0

Är de mediciner du tar mot nervsmärtor?

Farwuq
1

Ja, Lyrica är mot nervsmärtor.
Baklofen är mot kramper.

Agnetachristina
0

Aha, ska kolla med min läkare om Lyrica kan vara något för mig. Märker ju ingen lindringar efter tre veckor med Gabapentin. Hon ska ringa i slutet av mars. Men det är svårt att veta hur länge jag ska vänta innan en medicin ger effekt… Någon som vet hur lång tid det kan ta?

Farwuq
0

Effekten borde komma inom någon dag.

Lyrica är dyrt, en 200 / 75mg burk kostat ca 1500,-

Agnetachristina
0

Farwuq: ingår inte Lyrica i högkostnadsskyddet?

Maria
0

Jo Lyrika ingår i skyddet så man kommer snabbt upp i summan.

/Maria

Farwuq
0

#8 Jo det gör den, men jag bar upplyste om priset.
För min del lämnar jag kvittona till kanslisten på jobbet; som statlig tjänsteman och byråkrat, så har jag helt fria läkemedel, fram till högkostnadsskyddet träder i kraft.

Maria
0

#10 Mocklis😃

/Maria

Vixxen
0

#10 Det skulle man varit!