Ms och Gabapentin
Jag träffade min nya neurolog idag och har tagit min första meduzin….. spännande! Hoppas nu på lindring av mina besvär av något som känns som ett järngrepp i höger sida och ger bl.a. kramp i diafragman. Kanske även lindring av nervsmärtor i käke och höger sida av bakskallen. Någon som har erfarenheter av Gabapentin för smärts?
Jag har ätit Gabapentin några månader nu för huvudvärk som räknas som nervsmärta.
Jag har tabletterna i kombination med morfinplåster och det funkar skapligt skulle jag vilja säga. Jag har fortfarande ont men inte lika starka smärttoppar.
/Maria
Jag käkade Gabapentin i ett par år mot min MS.
De funkade lite som de själv ville. Nu tar jag b.la. Lyrica tillsammans med Baklofen på daglig basis.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Är de mediciner du tar mot nervsmärtor?
Ja, Lyrica är mot nervsmärtor.
Baklofen är mot kramper.
Aha, ska kolla med min läkare om Lyrica kan vara något för mig. Märker ju ingen lindringar efter tre veckor med Gabapentin. Hon ska ringa i slutet av mars. Men det är svårt att veta hur länge jag ska vänta innan en medicin ger effekt… Någon som vet hur lång tid det kan ta?
Effekten borde komma inom någon dag.
Lyrica är dyrt, en 200 / 75mg burk kostat ca 1500,-
Farwuq: ingår inte Lyrica i högkostnadsskyddet?
Jo Lyrika ingår i skyddet så man kommer snabbt upp i summan.
/Maria
#8 Jo det gör den, men jag bar upplyste om priset.
För min del lämnar jag kvittona till kanslisten på jobbet; som statlig tjänsteman och byråkrat, så har jag helt fria läkemedel, fram till högkostnadsskyddet träder i kraft.
#10 Mocklis😃
/Maria
#10 Det skulle man varit!