Erytromelalgi
Hej! Vill tipsa alla som har eller ev tror att de har Erytromelalgi att det finns en facebookaida för oss som heter Erytromelalgi Sverige. Då denna sjukdom är extremt ovanlig (ca 200 i Sverige har den) så behöver vi varandra! De flesta för aldrig denna diagnosen ställd förens de hittar en av ca 8 st i landet som vet vad det är för något och därför kan denna grupp vara behjälplig. Kan du ha Erytromelalgi? De absolut vanligaste symtomen är: Röda, svullna och brännande fötter och händer. Kan även drabba andra områden så som ansikte, ben, armar, ögon mm. Dessa smärtor kan även visa sig som myrkrypningar. Behandling: Obotlig sjukdom där vissa personer kan bli hjälpta av läkemedel. I princip alla som har denna sjukdom blir lindrade av kyla och symtomen blir värre i värme/sol. Sidan är skapad av mig, en 25 årig tjej som haft denna sjukdom sedan jag var ca 13 år, fick diagnosen efter 5 års kämpande. Med vänlig hälsning, MizzGeeGee
#0:
Hej! Jag vet att detta är en gammal tråd, men jag undrar vem som gav er diagnosen Erytromelalgi? Vilken läkare och vart i landet?