Neurologiska sjukdomar iFokus

Neurologiska sjukdomar

Etikettmin-egna-berättelse
Läst 1275 ggr
jen83
3

stroke

Hej ja heter jen å e 30 år, 5 barn mamma! Ja lev et hel normal liv fram til 17 dec -12 då hel mit liv slog i spilror,vi hade presis flytat tilbaka der ja e upvext pga at båda fåt job i nerheten å ja stod hema å diska, sambon va på jobet å barna lek fö fult då de va som blixt slog ner i huvet på mej å ja ramla ihop på golv men tenkte mer at d va et migrenanfal då ja e så ung men lykades ta mej in i sengen å ring min sambo som kom hem å tog barna. Ja sov sen hel kvelen å dan efte hade hel venstersida fösvunit,tal funka int, at skriv å stava funk int als så han ring sjukvårduplysning å dom skika omedebat en ambulans sen men lekaren ja fik påstod migren pga min ung ålder så skikades hem! I en veka låg ja hema i sengen utan föbetring sen ring en neurolog då dom fåt en remis at följ up å han sa at Vi skule koma direk å d jorde Vi å der fik ja diagnos stroke! de va som et knytneveslag ret i ansikte å ja viste int var ja skule ta vegen. Ja vat inlagd men de hade ju gåt veldit lång tid så dom kund int jöra så myke mer en seta in blodfötunande mm sen jordes en plan hu Ja skule klar mej hema (som sen int blev av pga komun) nu ca 1,5 senare siter ja fotfarande oföendrat i rulstol,Ha entligen fö et par vekor sen börj rehab,å fåt asistenter men lekarna tro int at ja nånsin komer kuna gå ijen! Nu vet ja ju int om de jort nån silnad om ja fåt jelp omg men kan ju int slut tenka at om ja int fåt åk hem den vekan ja låg hem så kanse Ja hade vat betre Ida å de e int nåt ja nånsin kan få svar på! Nu ha ja lert mej lev i rulstol nåt som nåt iaf börj akseptera leget som d e å barna e fantastiska dom lev på som vanlit men ta endå hensyn til at de int få liga leksaker på golv mm! Deta e iaf min historia om hu min verklihet se ut

Maria
0

Usch, vad du har gått igenom.

Jag är ändå ganska imponerad av att du bara är 30 år och har 5 barn😮 men jag förstår att det då måste vara extrajobbigt att drabbas så hårt som du har gjort.

/Maria

jen83
0

Ja fik min fösta gansk tidit å sen kom dom två sist veldit tät så :) Jo de e ju extra kempit men barna Ha tat d riktit bra å akseptera d ny liv Vi nu ha å föstå de her me at de int få liga leksaker på golv övealt,at dörar måst stengas,skor stelas up mm så dom e så duktit faktist trode ja at de skule va svår fö dom en d vat :)

Farwuq
1

Usch.

🌺

En blomma till dig som är så stark.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland