Länktips - Neurologiska vården
Vill tipsa om en artikel jag tycker är väldigt läsvärd.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/neurologiska-varden-ar-ett-lotteri_7487150.svd
Är du nöjd med din behandling?
MVH Fanny - sajtvärd på www.neurologiskasjukdomar.ifokus.se
Jag är väldigt nöjd med min behandling och mina kontakter på neurologen på Sahlgrenska i Göteborg.
/Maria
Skönt att höra! Har hört att Sahlgrenska ska vara ett av de bättre valen när man vill gå till en neurolog. Tycker dock att det är tråkigt att det finns en brist på neurologer, vilket ju leder till att många inte får den behandling dom egentligen ska ha. Däremot måste jag också säga att jag är mer nöjd nu på senare tid. Hoppas att det utbildas fler neurologer snart än vad det gjort innan.
Nu när jag tänker efter så går jag till en stafettläkare här i Växjö som jag tror är från Sahlgrenska, men jag är inte säker.
Jag hör hemma i Lund. De sköter sig bra här, men de är helt tydlig överbelastade.
Även rehab-sjukhuset i Orup är bra.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Ursäkta men måste veta att vad är det de gör i Orup egentligen?
Uppe i Orup (Orup ligger vackert strax söder om Höör i centrala Skåne med vidunderlig utsikt över den östra ringsjön) så har de rehabvård för t.ex. trafikoffer eller de som är skadade av en hjärnblödning stroke.
Ofta är de som är inne på vårdavdelningarna inlagda i flera veckor, ibland i månader. Själv var jag inte inlagd på de ordinarie vårdavdelningarna eftersom jag "bara" skulle utredas.
Det var läkare, psykologer, sjukgymnaster, arbetsterapeuter och kuratorer som snackade och granskade mig.
🙂
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland