Neurologiska sjukdomar iFokus

Neurologiska sjukdomar

Etikett: off-topic
Läst 1574 ggr
Fanny.ez
0

Gott nytt år!

Vill önska alla där ute ett riktigt gott nytt år! Mitt nyårslöfte blir detta året att våga säga ifrån mer när det är något jag inte tycker om. Jag har alltid varit dålig på det. Vad blir ert nyårslöfte?

MVH Fanny - sajtvärd på www.neurologiskasjukdomar.ifokus.se

Maria
0

Gott nytt år.

Jag har bara avgett ett nyårslöfte i hela mitt liv och det var för 3 år sedan då jag slutade röka.

Jag tänker aldrig avge några fler löften än det😉

/Maria

Fanny.ez
0

Du är nog en av de få som faktiskt lyckats med det. De flesta brukar haspla ur sig sånna nyårslöften när de har druckit lite och sen börjar dom igen dagen efter, så det var strongt gjort av dig att faktiskt sluta. Tummen upp! :)

Maria
0

Fast jag hade en annan press på mig också. I slutet av januari så skulle jag operera en hjärntumör och läkare rekommenderar att man slutar röka innan för bättre läkning så det var ju en stor sporre förstås😉

Jag har rökt hemmarullade cigaretter utan filter i 35 år så jag kan fortfarande känna ett röksug men jag kommer aldrig att börja igen.

/Maria

Fanny.ez
0

Cigaretter förstör ju så onödigt mycket. Jag har hört många skräckhistorier om cigaretter, men när man väl sitter i ett beroende så är det (kan jag tänka mig) väldigt svårt att ta sig ur. Jag har själv sett andra försöka sluta röka, men letar hela tiden anledningar till att gå ut och ta sig ett bloss. Då är man nog inte hundra på att man verkligen vill sluta. Jag tror på beslutsamhet, att man bara bestämmer sig och sen får man hålla det, no matter what. Har du märkt andra förbättringar sen du slutade?

Maria
0

Nej inga kroppsliga förbättringar alls🙂

Eller snarare så har jag aldrig haft några större besvär av rökningen. Mitt luktsinne har varit bra, jag har aldrig haft rökhosta eller andra besvär av rökningen

Däremot så märker jag en stor skillnad i plånboken. (min man slutade samtidigt också)

/Maria

Fanny.ez
0

Jag läste någonstans att om man röker ett paket cigaretter per dag gör man av med ungefär 20 000 om året. Man tänker kanske att 50 kronor hit och dit inte gör så mycket, men…

Farwuq
0

Tur att man inte vanerökt på ca 30 år.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Mustangcab]
0

Jag lovar mig själv varje nyår att inte börja röka i år  heller. Har aldrig rökt😃

Farwuq
0

👍

Det är absolut det bästa alternativet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland