Min vecka
Tänkte dela med mig av min vecka som jag haft. Började någon dag efter jul med att jag fick lite ont i halsen, nån dag senare började jag må riktigt riktigt dåligt. Jag hade 38,1 graders feber. Vilket kanske inte låter så mycket för de flesta, men jag mår jättedåligt redan vi 37,5. I alla fall jag hade frossa och låg och skakade i några dagar. Tills jag fått med febern lite. Tyvärr drabbades jag av en svampinfektion på tungan! Fy vad äckligt! Så då bar det av till jourmottagningen på nyårskvällen för att få lite medicin. Väl där svimmar jag för att jag tycker att det är för varmt.
Men fick lite medicin och kunde ta mig hem i alla fall. Nu blir det att vila tills denna förkylningen lagt sig. Alltid lär man sig något nytt. MS och förkylningar tär på kroppen.
Har ni några tips till tjejen som svimmar av värmen i december månad?
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Jisses. Jag brukar alltid försöka ligga och sova i ett så svalt rum som möjligt(utan att det är för kallt) och nästan sitta upp vid starka förkylningar. Det brukar vara lättare att andas då. Hur mår du nu?
MVH Fanny - sajtvärd på www.neurologiskasjukdomar.ifokus.se
Jag mår bättre, Feber har lagt sig och jag har stannat hemma och tagit det lugnt. Så är trött och lite ont i halsen och har fått en ögoninflammation. Men utöver det så är förkylningen bra :)
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Vilken tur, även fast det där med ögoninflammationen inte lät så bra… Jag har aldrig haft det så kan inte riktigt tänka mig, men det låter allt annat än kul.. :/ Jag blir sådär riktigt sjuk minst en gång per vinter. Man blir ju galen på sånt, men man kommer nog aldrig undan riktigt.
MVH Fanny - sajtvärd på www.neurologiskasjukdomar.ifokus.se
Ja, jag har alltid vart den som aldrig blir sjuk och jag har aldrig vart så här förkyld i hela mitt liv förut.
Just ögoninflammationen är inte så farlig faktiskt, kliar lite och ser rött ut. Kan behöva badda ögat med vatten för att kunna öppna de på mornarna då de geggar igen. Men mer än så är det inte som tur är.
Jag är också sån att jag ha feber och jag har över 38C och känner att jag behöver ligga ned då.
Har även jag en ögoninfektion som jag fått ögondroppar mot och så har jag en tandköttsinfektion som jag fått antibiotika mot. Så jag mår sådär med min MS också.
Dessutom så har jag interstitiell cystitis och njurstenar😃